Олексин Оксана Ігорівна

соціальний педагог, вчитель інформатики

Oleksynoksana1985@gmail.com 

тел. +380666933773 

У 2008 р., закінчила Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника, факультет математики та інформатики, спеціальність інформатика, магістр.

У 20012 р., закінчила Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника, педагогічний інститут, спеціальність соціальна педагогіка, магістр.

З вересня 2008р. вчитель інформатики, соціальний педагог у Довговойнилівському ліцеї.

                         Авторська профілактична програма  

Авторська профілактична програма  «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті»   у 2019р отримала І місце на ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації "Профілактичні програми" Наказ МОН № 593 від 26.04.2019р. 

Гриф МОН №22.1/12-Г-256. Програма рекомендована МОН України для використання у навчально-виховному процесі закладів освіти працівниками психологічної служби у системі освіти України 2020/2021 навчальному році  https://drive.google.com/file/d/1WnTXam6o_KL2-Ybjlq8VFJiGHlw4e7y8/view


Програма «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті» розроблена з метою профілактики безпечної поведінки сучасних підлітків в умовах інформаційного суспільства з використанням глобальної мережі у повсякденному житті.

Заняття авторської програми виокремлюють шість напрямків впливу використання Інтернету на різні сфери життєдіяльності підлітків:

  • вплив інформаційно-комунікаційних технологій  на комунікативну сферу особисті;
  • соціалізація в сучасному інформаційному суспільстві, засобами соціальних мереж;
  • аналіз та критичний підхід у різних випадках кіберзлочинності;
  • проблема Інтернет-залежності, та шляхи профілактики;
  • попередження кібер-булінгу в мережі Інтернет, та принципи поведінки;
  • права людини в Інтернеті, поняття академічної доброчесності.

Враховуючи розвиток сучасного інформаційного суспільства профілактичні заняття з безпеки підлітків в Інтернеті побудовані на основі розвитку критичного мислення. Тобто заняття формують всебічно розвинену особистість ХХІ століття, яка здатна оцінювати інформацію, приймати рішення на основі доказів, аргументувати та підтримувати власну позицію, порівнювати з іншими точками доказу, сприймати інформацію з різних джерел безпосередньо перебуваючи під інформаційним тиском і численними спробами інформаційного маніпулю­вання свідомістю.

На початку впровадження програми проводиться вхідне і вихідне опитування здобувачів освіти «Що ви знаєте про небезпеки в Інтернет?» на основі якого проводяться профілактичні заходи, та робляться висновки про ефективність даної програми.

Методична розробка може бути корисна вчителям загальноосвітніх шкіл,  шкільним психологам і соціальним педагогам, іншим фахівцям, що працюють з дітьми, підлітками та старшокласниками, батькам і всім зацікавленим дорослим.

  • Заняття №1 «Інтернет плюси і мінуси»
  • Заняття №2 «Види небезпек в  Інтернеті»
  • Заняття №3 «Соціальні мережі»
  • Заняття №4 «Спілкування в Інтернеті»
  • Заняття №5 «Шкідливе програмне забезпечення»
  • Заняття №6 «Кібершахрайство»
  • Заняття №7 «Інтернет-залежність»
  • Заняття №8 «Кібер-булінг»
  • Заняття №9 «Права людини в Інтернеті» 
  • Заняття №10 «Життя в  on-line»
Авторська розвивальна програма 
        «Я досліджую Кіберсвіт» 
Авторська розвивальна програма «Я досліджую Кіберсвіт»  у 2021р. отримала І місце на ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації "Розвивальні програми" Наказ МОН № 425 від 04.06.2021р.

Програма «Я досліджую Кіберсвіт» розроблена з метою розвитку навичок безпечної поведінки сучасних дітей молодшого шкільного віку в умовах інформаційного суспільства з використанням глобальної мережі у повсякденному житті.

Враховуючи розвиток сучасного інформаційного суспільства заняття побудовані на основі розвитку критичного мислення. Тобто заняття формують всебічно розвинену особистість ХХІ століття, яка здатна оцінювати інформацію, приймати рішення на основі доказів, аргументувати та підтримувати власну позицію, порівнювати з іншими точками доказу, сприймати інформацію з різних джерел безпосередньо перебуваючи під інформаційним тиском і численними спробами інформаційного маніпулю­вання свідомістю.

Практичне значення програми полягає в тому, що здобувачі освіти, при умові проведення комплексу занять, будуть мати не тільки уявлення, а і сформовані навички безпечної роботи в інтернеті, розвинуть соціально-психологічну та інформаційно-цифрову компетентність, сформують готовність до самореалізації в сучасному інформаційному суспільстві, навчаться коректно реагувати на явища кібербулінгу, інтернет-залежності, будуть готові до протидії кібершахрайству, зможуть захистити свої права в онлайн.

Програма складається з 21 занять до 60 хв. при режимі роботи один раз на тиждень. На початку впровадження програми проводиться вхідне опитування здобувачів освіти «Я в інтернеті» на основі якого проводяться розвивальні заняття. В кінці  реалізації програми здійснюється вихідне опитування після якого робляться висновки про ефективність даної програми.

Розвивальну програму можуть використовувати шкільні психологи, соціальні педагоги, вчителі інформатики, вчителі курсу «Я досліджую світ» та інші фахівці, що працюють з дітьми молодшого шкільного віку.

Заняття 1   Епоха інтернету
Заняття 2   Я в Кіберсвіті
Заняття 3   Мій мультфільм
Заняття 4   YouТube
Заняття 5   Ігроманія
Заняття 6   Мій гаджет
Заняття 7   Онлайн профіль
Заняття 9   Конфіденційна інформація
Заняття 8   Селфі-фото в інтернеті
Заняття 10 Спілкування в інтернеті
Заняття 11 Соціальні мережі
Заняття 12 Блогери
Заняття 13 Зустріч віч-на-віч
Заняття 14 Інтернет-залежність
Заняття 15 Кібербулінг
Заняття 16 Небезпечні квести
Заняття 17 Фейки
Заняття 18 Авторське право
Заняття 19 Кібершахрайство
Заняття 20 Права дітей в Кіберсвіті
Заняття 21 Безпечна подорож Кіберсвітом











 

Немає коментарів:

Дописати коментар