До «групи ризику» входять діти з асоціальними проявами в поведінці, починаючи з грубості стосовно дорослих та недисциплінованості на уроках і закінчуючи крадіжками, пропусками уроків, уживанням спиртного або наркотиків. Причиною збільшення кількості дітей «групи ризику» є не лише критична ситуація у країні, але й ситуація в сім’ї, а як наслідок — порушення стосунків із дорослими. Унаслідок порушень взаємин із дорослими процес засвоєння соціальних норм уповільнений або взагалі не відбувається. Постійна негативна оцінка особистості або поведінки дитини є для неї психотравмуючою ситуацією, і врешті дитина перестає навіть намагатися нормально поводитися. Під час роботи з підлітками «групи ризику» слід завжди пам’ятати, що дитина за нашої підтримки може або перетворити ся на суб’єкта власного життя, здатного допомагати собі, долати труднощі, виявляти самоповагу і довіру до людей, або стати пасивною істотою, залежною від зовнішнього керівництва, не здатною на власний вибір і самопокладання, яка має лише приблизне уявлення про те, якою вона є, якою може бути та якою хотіла б стати. Перша та обов’язкова умова ефективного формування особистості підлітка — психічний розвиток повинен розкриватися в його закономірностях, пояснюватися у психологічних категоріях; необхідно спиратися на вікові новоутворення, ціннісне ставлення до себе (розуміння дитиною своїх чеснот, достоїнств, позитивне переживання їх, здатність керуватися цими знаннями й переживаннями в реальному житті, у поведінці, вчинках, діяльності). Розмитість, невизначеність «Я» означає, що людина втратила почуття своєї індивідуальності.
Категорії дітей «групи ризику» Перша категорія дітей «групи ризику» — діти, де основним фактором впливу є негативний життєвий досвід. Цих дітей можна визначити вже із зовнішнього вигляду: неохайно одягнуті, недоглянуті. Зразу складається враження, що батьки їм мало приділяють уваги. У таких дітей моральні норми та настановлення викривлені: негативні оцінки з боку дорослих призводять до порушення стосунків у взаємодії вчителя й учня. Друга категорія дітей із «групи ризику» — діти, яким притаманні відхилення в емоційній і вольовій сферах, аномалії у формуванні характеру (акцентуації характеру), що при повному збереженні інтелекту обумовлює великі труднощі у спілкуванні, навчанні і трудовій діяльності. Йдеться про здорових підлітків, у яких яскраво виражені риси визначеного характерологічного типу. Залежно від ступеня вираження акцентуації поділяються на виражені та приховані. У підлітковому віці при виражених акцентуаціях особливості характеру загострюються, а під впливом психогенних чинників можливі порушення адаптації. Підліток виявляє свій тип характеру в сім’ї та школі, з однолітками й дорослими, у навчанні та на відпочинку, у праці та розвагах, у звичайних умовах та у складних ситуаціях. Усюди і завжди гіпертимний підліток надто енергійний, шизоїдний від усіх ховається, істероїдний намагається привернути до себе увагу інших. Приховані акцентуації більше відповідають звичним варіантам норми, акцентуйовані риси іноді яскраво виявляються в екстремальних життєвих ситуаціях під впливом психічних травм. У таких випадках не спостерігається помітна соціальна дезадаптація, але для швидкого подолання цих моментів слід знати, за яким типом акцентуації підліток відреагує на психогенні впливи середовища.
Ø Проявляйте витримку під час спілкування з проблемними підлітками.
Ø Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх поглядів і поведінки.
Ø Намагайтесь переконувати і відкривати «важким» підліткам гідні та цікаві життєві перспективи.
Ø Постійним повчанням не закріплюйте у підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків.
Ø Не перешкоджайте їхній участі у звичайних молодіжних об’єднаннях.
Ø Уникайте надто наполегливо і безцеремонно втягувати таких підлітків в суспільні справи колективу учнів.
Ø Сприяйте організації педагогами та батьками спільних масових заходів, що з’єднують підлітків з різною поведінкою, світосприйняттям, успішністю.
Ø Втягуйте «важких» підлітків в суспільно корисні трудові справи, використовуючи притаманну їм завзятість в досягненні поставленої мети, прагнення до першості, частково усвідомлене почуття їхньої соціальної неповноцінності.
Ø По можливості, з метою перевиховання підлітків, які вже зробили помилку в житті, змініть обставини та звичні їм форми поведінки, виказуйте їм довіру, схвалюйте їхні досягнення.
План роботи класного керівника з проблемними учнями
(Вивчення важковиховуваних учнів)
1. Виявлення проблемних дітей в класі.
2. Оформлення картки-характеристики (прізвище, ім'я, вік, клас, склад сім'ї, коротка педагогічна характеристика, наявні труднощі (у навчанні, спілкуванні, поведінці), шляхи подолання труднощів, результати роботи з учнями та їх батьками).
3. Спостереження за учнями, вивчення результатів їх діяльності (навчальної, трудової, суспільне корисної і т. д.), виявлення вмінь і навичок, відхилень у розвитку, стосунків з однолітками тощо.
4. Соціометричні дослідження становища учня в колективі, серед товаришів: характер взаємин, способи їх покращення, стабілізації.
5. Вивчення інтересів, здібностей і нахилів учнів - можливість залучення дітей до позакласної, гурткової, суспільно-корисної діяльності.
6. Вивчення положення учня в сім'ї: характер взаємин, педагогічний вплив сім'ї, шляхи і способи оптимізації цього впливу.
Організація педагогічної допомоги
1. Ведення разом з учителями-предметниками обліку прогалин у знаннях, уміннях і навичках важковиховуваних учнів за головними, профілюючими розділами навчальної програми - розробка шляхів їх подолання в процесі організації навчальної роботи.
2. Мотивація учнів до навчання, виховання впевненості у своїх силах.
3. Закріплення положення важковиховуваних учнів у колективі класу.
4. Робота з батьками учнів - поради щодо організації вільного часу.
5. Організація занять із підвищення педагогічної грамотності батьків.
1. Допомога учням при виборі позакласного виду діяльності з урахуванням інтересів і можливостей.
2. Залучення до суспільно-корисної праці.
3. Участь важковиховуваних учнів у культурно-масовій діяльності та спортивних змаганнях.
Документація практичного психолога і соціального педагога по роботі з дітьми /учнями «групи ризику» та учнями, які стоять на внутрішньому обліку в навчальному закладі
Проведена робота з „важковиховуваними” дітьми та учнями «групи ризику» повинна відображатися у журналах щоденного обліку роботи, корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи, протоколах індивідуальних та групових консультацій (для батьків, учнів, педагогів), індивідуальних картках психологічного/ соціально-педагогічного супроводу.
Обов’язковими є папка «Індивідуальні картки дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку школи (ДНЗ), дітей групи ризику», папка «Методичні матеріали для роботи з дітьми / учнями, які стоять на внутрішньому обліку»
Папка „ Індивідуальні картки дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку школи (ДНЗ)” повинна бути окремо у практичного психолога, окремо у соціального педагога.
Матеріали зберігаються до досягнення „важковиховуваними” учнями 18 років.
Зміст папки
„ Індивідуальні картки дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку школи”
1. Список дітей/учнів, які стоять на внутрішньому обліку, затверджений директором школи (окремо по різних категоріях: схильних до правопорушень, вживання алкогольних напоїв, наркотичних та психотропних речовин, схильних до бродяжництва та жебрацтва, проявів жорстокості та насилля, мають проблеми в поведінці, ознаки емоційних розладів, схильні до аутоагресивної, самоушкоджуючої або суїцідальної поведінки, мають труднощі в навчанні і вихованні, „неблагонадійні сім’ї” тощо).
2. План роботи соціального педагога з вищезазначеними категоріями дітей/учнів (витяг з річного плану).
3. Індивідуальні картки психологічного супроводу дитини/учня - для практичного психолога; індивідуальні картки соціально-педагогічного супроводу дитини/учня - для соціального педагога (за єдиним зразком, що додається). До індивідуальних карток обов’язково додаються:
3.1. Індивідуальний план роботи з кожною дитиною/учнем вищезазначених категорій.
3.2. Протоколи діагностичного обстеження важковиховуваних (обов’язково вказати прізвище, ім’я, по-батькові учня/дитини, назву методики, дату проведення діагностування, результат, висновки та рекомендації), бланки з відповідями дитини/учня ( зразок додається).
3.3. Облік проведеної роботи з учнями/дітьми, які стоять на внутрішньому обліку в навчальному закладі, фіксується у відповідних фахових журналах.
№ з/ | Назва методики, автор | Джерело | Для вирішення яких завдань використовується, спрямованість | Вік досліджуваних |
1. | Опитувальник міні-мульт (скорочений варіант Мінісотського багатовимірного особистісного переліку ММРІ) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 75 - 81) | Визначення психологічного профілю особистості | підлітковий та юнацький вік |
2. | Тест-опитувальник PEN (Ганс та Сібіла Айзенк) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 70 - 74) | Визначення особистісної лабільності, екстраверсії та психотизму | підлітковий та юнацький вік |
3. | Тест Кеттелла (16 PF опитувальник) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 97 - 111) | Визначення особистісного профілю | підлітковий та юнацький вік |
4. | Дослідження самооцінки (Т.В.Дембо, С.Я.Рубінштейн) | Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990, 64 с. (С. 35 - 36) | Визначення рівня домагань, його адекватності | підлітковий та юнацький вік |
5. | Визначення спрямованості особистості (орієнтаційна анкета, Б.Басс) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 115 - 119) | Визначення особистісної спрямованості особистості | підлітковий та юнацький вік |
6. | Шкала самооцінки (І.Д.Спілбергер, Ю.Л.Ханін) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 41) | Визначення рівня реактивності та особистісної тривожності | підлітковий та юнацький вік |
7. | Шкала тривожності (Дж. Тейлор) | Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990, 64 с. (С. 53 - 54) | Визначення загального рівня тривожності | підлітковий та юнацький вік |
8. | Тест «Неіснуюча тварина» | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 62 - 66) | Визначення властивостей особистості та її психічних станів | діти, підлітки, дорослі |
9. | Тест «Будинок. Дерево. Людина» (Дж.Бук) | Романова Е.С., Потемки на О.Ф. Графические методы в психологической диагностике. - М.: Дидакт, 1992.-256 с. (С. 164 - 239) | Визначення властивостей особистості та її психічних станів | діти, підлітки, дорослі |
10. | Характерологічний опитувальник (К.Леонгард) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С.82 - 85) | Визначення акцентуацій характеру особистості | підлітковий та юнацький вік |
11. | Патохарактерологічний діагностичний опитувальник (ПДО, А.Є.Лічко) | Рогов Е.И.Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996.- 529 с. (С. 138 - 162) | Визначення акцентуацій характеру підлітка | 14-18 років |
12. | Модифікований опитувальник для ідентифікації типів акцентуацій характеру у підлітків (С.І.Подмазін) | С.І.Подмазін, О.І.Сібіль. Як допомогти підлітку з «важким» характером. – К.: НПЦ Перспектива, 1996. – 160 с. (С.26-35) | Визначення акцентуацій характеру підлітка | підлітковий вік |
13. | Тест особистісної зрілості (Ю.З.Гільбух) | Тест-опросник личностной зрелости /Под ред. Ю.З.Гильбуха. К.: Научн.-практ.центр «Психодиагностика и дифференцированное обучение», 1994.-24 с. (С. 5-22) | Визначення рівня особистісної зрілості | підлітковий та юнацький вік |
14. | Опитувальник В.М.Русалова(ОСТ ) | Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие.-М.: Владос, 1996.-529 с. (С. 131 - 137) | Дослідження структури темпераменту | підлітковий та юнацький вік |
15. | Опитувальник Айзенка | Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост. В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990.- 64 с. (С. 19 - 22) | Дослідження типу темпераменту | підлітковий вік |
16. | Сигналітичний опитувальник М. Гекса | Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост. В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990.- 64 с. (16 - 18) | Дослідження характерологічних особливостей особистості | |
17. | Емоційна спрямованість особистості (Б.І.Додонов) | Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990. - 64 с. (С. 54 - 56) | Дослідження типів загальної емоційної спрямованості особистості | підлітковий та юнацький вік |
18. | Методика виявлення схильності до емпатії (І.М.Юсупов) | Семиченко В.А. Психологія емоцій. - К.: Магістр-S, 1998. - 128 с. (С.68 - 71 ) | Дослідження емпатійних тенденцій особистості | підлітковий та юнацький вік |
19. | Опитувальник САН | В.Л.Марищук, Ю.М.Блудов, В.А.Плахтиенко, Л.К.Серва. Методики Психодиагнос-тики в спорте. – М.: «Просвещение», 1983. – 192 с. (С. 156 - 157) | Дослідження самопочуття, активності та настрою | підлітковий та юнацький вік |
20. | Визначення локусу контролю (Дж.Роттер, Є.Ф.Бажін) | Маценко В. Індивідуальний розвиток дитини. К.: Главник, 2007. - 128 с. (Серія «Бібліотечка соціального працівника») (С. 88 - 92) | Визначення локусу суб’єктивного контролю особистості | підлітковий та юнацький вік |
21. | Ціннісні орієнтації (М.Рокич) | Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации. Описание и руководство к использованию /Под ред. А.Ф.Кудряшова. Петрозаводск: изд-во «Петроком», 1992.- 320 с. (С. 112 - 114) | Визначення системи цінностей особистості | підлітковий та юнацький вік |
22. | Тест мотивації досягнення (ТМД, А.Мехрабіан) | Рогов Е.И.Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996.-529 с. (С. 202 - 206) | Діагностика стійких мотивів особистості: прагнення до успіху та уникнення невдач | підлітковий та юнацький вік |
23. | Дослідження мотивації аффіляції (ТМА, А.Мехрабіан, модиф. М.Ш. Магомед-Емінов) | Рогов Е.И.Настольная книга практического психолога в образовании. Учебное пособие. - М.: Владос, 1996. – 529 с. (С. 207 - 211) | Діагностика стійких мотивів особистості: прагнення до прийняття та страху відторгнення | підлітковий та юнацький вік |
24. | Шкала мотивації схвалення (Д.Краун, Д.Маслоу) | Методики психодиагностики в учебно-воспитательном процессе /Сост.В.В.Гришин, П.В.Лушин. М.: ИКА «Москва», 1990.- 64 с. (С. 37) | Діагностика мотивації схвалення | підлітковий та юнацький вік |
25. | Анкета “Взаємини в сім'ї” | Професія: соціальний працівник / Упоряд.: С. Максименко. - К.: Главник, 2005. – 112 с. (С. 47-48) | Вивчення специфіки взаємин у сім'ї, виявлення сімейних конфліктів, вивчення способів вирішення конфліктних ситуацій | 13-18 років |
26. | Тест-опитувальник батьківського ставлення (А.Я. Варга, В.В. Столін) | Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога в образовании: Учебное пособие. – М.: ВЛАДОС, 1996. – 529 с. (С. 328-334) | Вивчення типу батьківського ставлення до дитини, визначення наявності поведінкових стереотипів у спілкуванні з дітьми, особливостей сприйняття і розуміння характеру та вчинків дитини | Батьки |
27. | Методика “Аналіз сімейних стосунків” (Е.Г Ейдеміллер, В.В. Юстицький) | Романовська Д. Технологія роботи з батьками. – К.: Главник, 2007. – 128 с. (С. 7-17) | Виявлення причин порушень сімейних стосунків, побудова стратегії консультування як з батьками, так і підлітками, вивчення особливостей взаємодії батьків з дітьми | Батьки |
28. | Карта-схема для експертного оцінювання психологічного клімату колективу | Гільбух Ю.З., Киричук О.В. Шкільний клас: як пізнавати й виховувати його душу. – К.: Міжвід. наук.-практ. центр “Психодіагностика й диференційоване навчання”, 1994. – 208 с. (С. 97-98) | Вивчення соціально-психологічного мікроклімату у класі | 13-18 років |
29. | Тест опису поведінки К. Томаса (адаптований Н.В. Гришиною) | Семиченко В.А. Психологія спілкування. – К.: “Магістр-S”, 1998. – 152 с. (С. 42-58) | Визначення типових способів реагування у конфліктих ситуаціях | 15-18 років, педагогічні працівники |
- Формування та розвиток характерологічних особливостей особистості учнів.
- Тренінги модифікації поведінки.
- Мотивація та саморегуляція.
- Корекційна робота практичного психолога/соціального педагога з аутичною дитиною.
- Корекційна робота з агресивними дітьми/учнями.
- Робота з тривожними дітьми/учнями.
- Корекційна робота з дітьми з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю.
- Просвітницькі матеріали (для учнів, батьків, педагогів) з питань профілактики важковиховуваності, злочинності та проявів насилля серед учнівської молоді, профілактики вживання дітьми та підлітками алкогольних напоїв, наркотичних та психотропних речовин попередження дитячої безпритульності і бездоглядності, аутоагресивної поведінки, самоушкоджуючої та суїцідальної поведінки.
_________________________________________________________________
Дата | Вид роботи | Зміст роботи | Примітка |
№ з/п | Заходи | Відповідальний |
1. | Організаційні 1. Складання соціального паспорту | Соціальний педагог, класний керівник |
2. Складання характеристик | Соціальний педагог, класний керівник, практичний психолог | |
3. Організація зустрічей батьків з вчителями | Класний керівник | |
4. Складання банку даних | Практичний психолог, соціальний педагог | |
5. Організація дозвілля та крукової роботи | Класний керівник, заступник з виховної роботи | |
6. Оформлення документів в організації | Соціальний педагог, заступник з виховної роботи | |
2. | Робота з учнями 1. Залучення до гурткової роботи | Класний керівник, соціальний педагог |
2. Проведення профілактичних бесід | Практичний психолог, соціальний педагог, рада профілактики | |
3. Відвідування уроків, спостереження | Практичний психолог, соціальний педагог | |
4. Психодіагностика | Практичний психолог | |
5. Просвітницька робота, корекційно-розвивальна робота | Практичний психолог, соціальний педагог | |
6. Розгляд конфліктних ситуацій | Практичний психолог, соціальний педагог, заступник з навчально-виховної роботи, рада профілактики | |
3. | Робота з батьками 1. Відвідування сім’ї | Класний керівник, соціальний педагог, заступник директора з виховної роботи |
2. Надання індивідуальних консультацій | Практичний психолог, соціальний педагог, заступник з виховної роботи | |
3.Виступи на батьківських зборах | Практичний психолог, соціальний педагог, заступник з виховної роботи, класний керівник | |
4. Запрошення на раду профілактики | Соціальний педагог | |
4. | Робота з педагогічним колективом 1. Надання рекомендацій вчителям-предметникам, педагогам, майстрам | Практичний психолог, соціальний педагог, класний керівник |
2. Надання консультацій за результатами вивчень | Практичний психолог, соціальний педагог | |
3. Виступи на педагогічних радах, нарадах | Класний керівник, соціальний педагог, практичний психолог, заступник з виховної роботи | |
4. Проведення ділових ігор, семінарів-практикумів, практичних занять, | Практичний психолог, соціальний педагог | |
5. Розробка рекомендацій щодо роботи з даною категорією дітей | Практичний психолог, соціальний педагог, заступник з виховної роботи |
№ з/п | ВИД РОБОТИ | Строки виконання | Відмітка про вик. |
1. | Первинна профілактика девіантної та залежних форм поведінки школярів: 1.1. Моніторинг адаптації учнів 1, 5, 10-х класів до нових умов навчання, виявлення “групи ризику ” дітей, що можуть бути неадаптованими до школи 1.2. Забезпечення інформацією стендів “Життя без насильства ” 1.3. Години психолога на тему “Як обминути лихо ” з переглядом відеофільму “Станція призначення - життя ” 10кл.; «Небезпечна гра» 11кл. 1.4. Психодіагностика рівня емоційного нейротизму підлітків (8кл.), виявлення “групи ризику ” учнів з високим рівнем нейротизму 1.5. Формування ціннісних орієнтацій школярів. Психологічна гра «Аукціон» - 10 кл. 1.6. Години психолога: «Права та обов'язки» - 7кл. | жовтень, грудень протягом року листопад лютий листопад січень | |
2. | Ознайомлення зі списками дітей з девіантною поведінкою (на обліку та “групи ризику ”) та асоціальних сімей | вересень | |
3. | Робота із учнями з девіантною поведінкою: 3.1 Психодіагностика особливостей особистості: 3.2 Аналіз результатів обстеження , складання рекомендацій для класних керівників, батьків. 3.3 Відпрацювання спільних із класним керівником та батьками стратегій роботи з дитиною. 3.4 Індивідуальне консультування дітей з девіантною поведінкою 3.5 Залучення учнів девіантної поведінки до участі у корекційних та розвивальних програм та занять | листопад листопад листопад-грудень 2р/місяць протягом року | |
4. | Робота з батьками соціально неадаптованих дітей: 4.1 Забезпечення інформацією стенду “Батьки повинні знати ” 4.2 Психологічний практикум для батьків «Загальна характеристика навчальної роботи і поведінки першокласників» 4.3 Надання індивідуальних консультацій батькам | протягом року жовтень середа 1400-1600 п'ятниця 900-1100 | |
5. | Робота із учнями “групи ризику” та соціально неадаптованими учнями: 5.1 Індивідуальні бесіди, консультації 5.2 Психодіагностика особливостей особистості: - діагностика емоційного стану та емоційних відношень (тест Люшера, тест Спілбергера) - вивчення міжособистісних стосунків (малюнок сім'ї, соціометрія; тест Еткінда); - вивчення особливостей особистості (тест “12 тварин” /Б.К.Пашнєв /, тест Шмішека, методика ДВОР /Киричук/) - бесіди | протягом року листопад | |
6. | Ведення індивідуальних карток психологічного спостереження учнів на обліку та “групи ризику ” | протягом року |
Шкала (питання) | п = 229 чоловік | п = 229 чоловік | ||
"нормальна" вибірка | "делінкветна" вибірка | |||
M | S | M | S | |
1(15) | 2,27 | 2,06 | 2,49 | 2,13 |
2(17) | 7,73 | 2,88 | 10,97 | 2,42 |
3(20) | 9,23 | 4,59 | 15,17 | 3,04 |
4(21) | 10,36 | 3,41 | 10,98 | 2,76 |
5(25) | 12,47 | 4,23 | 14,64 | 3,94 |
6(15) | 8,04 | 3,20 | 9,37 | 3,01 |
7(20) | 7,17 | 4,05 | 14,38 | 3,22 |
№ | Ключі | ||||||||||||||||||||||||
1 | Шкала надання соціально бажаних відповідей | 2 (ні) | 4 (ні) | 6 (ні) | 13 (так) | 21 (ні) | 23 (ні) | 30 (так) | 33 (ні) | 38 (ні) | 47 (ні) | 54 (ні) | 79 (ні) | ||||||||||||
83 (ні) | 87 (ні) | ||||||||||||||||||||||||
2 | Шкала схильності до порушення норм і правил | 1 (ні) | 10 (ні) | 11 (так) | 22 (так) | 34 (так) | 41 (так) | 44 (так) | 50 (так) | 53 (так) | 55 (ні) | 59 (так) | 61 (ні) | ||||||||||||
80 (так) | 86 (ні) | 88 (так) | 91 (так) | 93 (ні) | |||||||||||||||||||||
3 | Шкала схильності до адиктивної поведінки | 14 (так) | 18 (так) | 22 (так) | 26 (так) | 27 (так) | 31 (так) | 34 (так) | 35 (так) | 43 (так) | 46 (так) | 59 (так) | 60 (так) | ||||||||||||
62 (так) | 63 (так) | 64 (так) | 67 (так) | 74 (так) | 81 (так) | 91 (так) | 95 (ні) | ||||||||||||||||||
4 | Шкала схильності до самоушкоджнення і саморуйнування | 3 (так) | 6 (так) | 9 (так) | 12 (так) | 16 (так) | 24 (ні) | 27 (так) | 28 (так) | 37 (так) | 39 (так) | 51 (так) | 52 (так) | ||||||||||||
58 (так) | 68 (так) | 73 (так) | 76 (ні) | 90 (так) | 91 (так) | 92 (так) | 96 (так) | 98 (так) | |||||||||||||||||
5 | Шкала схильностідо агресії та насильства | 3 (так) | 5 (так) | 15 (ні) | 16 (так) | 17 (так) | 25 (так) | 37 (так) | 40 (ні) | 42 (так) | 45 (так) | 48 (так) | 49 (так) | ||||||||||||
51 (так) | 65 (так) | 66 (так) | 70 (так) | 71 (так) | 72 (так) | 75 (ні) | 77 (так) | 82 (так) | 85 (ні) | 89 (так) | 94 (так) | 97 (так) | |||||||||||||
6 | Шкала вольового контролю емоційних реакцій | 7 (так) | 19 (так) | 20 (так) | 29 (ні) | 36 (так) | 49 (так) | 56 (так) | 57 (так) | 69 (так) | 70 (так) | 71 (так) | 78 (так) | ||||||||||||
84 (так) | 89 (так) | 94 (так) | |||||||||||||||||||||||
7 | Шкала схильності до делінквентної поведінки | 18 (так) | 26 (так) | 31 (так) | 34 (так) | 35 (так) | 42 (так) | 43 (так) | 44 (так) | 48 (так) | 52 (так) | 55 (ні) | 61 (ні) | ||||||||||||
62 (так) | 63 (так) | 64 (так) | 67 (так) | 74 (так) | 86 (ні) | 91 (так) | 94 (так) | ||||||||||||||||||
Діагностика дезадаптованості дитини
Обробка результатів
НД | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||||||||||
Д | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 9 | 10 | 8 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||||||
В | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||||||||||||
ТДр | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 9 | 11 | 13 | 15 | 8 | 10 | 12 | 14 | 16 | ||||||||||
ВДр | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | ||
ТД | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||||||||||
А | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 8 | 9 | 10 | 11 | 7 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||||||||||
Н | 1 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 2 | |||||||||||||||
ВД | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||||||||||||||
ЕН | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 9 | 10 | 6 | 7 | 8 | 11 | 12 | ||||||||||||||
НС | 2 | 3 | 4 | 1 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||||||||||
С | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||||||||||
СР | 1 | 2 | 3 | |||||||||||||||||||||||
РВ | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||||||||||||
Х | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||||||||||||
Ф | 1 | 2 | 4 | 5 | 3 |
12. Важковиховуваність: сутність, причини, реабілітація: навчальний посібник для соціальних педагогів та практичних психологів освітніх закладів/За ред. О.М.Полякової. – Суми:Університетська книга, 2009. – 346 с.
13. Ганишина И. С. Неблагополучная семья и девиантное поведение несовершеннолетних: Учеб. пособие / И. С. Ганишина, А. И. Ушатиков. — М.: Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2006. — 288 с.
14. Девіантна поведінка особистості [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.djerelo.com/index.php?option=com_content&task=view&id=3526&Itemid=256
15. Діти групи ризику в загальноосвітній школі / За ред. С.В. Тітової. – СПб.: Питер, 2008. – 240 с.
16. Зимовская Е.В. Девиантология. Психология отклоняющегося поведения. Учебное пособие для студ. высш. уч. завед. 2е изд. испр. Издательство: “Академия”, 2004. – 288 с.
17. Луценко Ю.А. Діти-правопорушники: що робити?/Юрій Луценко. –К.: Шк. світ, 2010. – 128 с.
18. Мардахаев Л.В. Социальная педагогика: Учебник. – М.: Гардарики, 2005. – 269 с.
19. Мегидиник Ю. Особливості соціально-психологічного супроводу дітей “групи ризику”: форми та методи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.if.gov.ua/modules.php?name=News&file=article&sid=4372
20. Немченко С.Г. Педагогічна корекція девіантної поведінки старшокласників загальноосвітніх шкіл: Монографія. – Донецк: ТОВ “Юго-Восток, ЛТД”, 2008. – 262 с.
21. Особливості психокорекційної роботи з підлітками та старшокласниками [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ua.textreferat.com/referat-10261.html
Немає коментарів:
Дописати коментар